De kip en de Haan van Santo Domingo - Reisverslag uit Le Pouliguen, Frankrijk van Dieter Meyer - WaarBenJij.nu De kip en de Haan van Santo Domingo - Reisverslag uit Le Pouliguen, Frankrijk van Dieter Meyer - WaarBenJij.nu

De kip en de Haan van Santo Domingo

Door: Dieter

Blijf op de hoogte en volg Dieter

15 Mei 2017 | Frankrijk, Le Pouliguen

Het verhaal gaat dat twee Pelgrims aankwamen en in een herbergen onderdak vonden nu wil het dat de dochter van De Kastelein in een van de Pelgrims verliefd raakte maar daar was De Pelgrim niet mee gediend naam dus die dochter heel kwalijk een huishuur gevraagd is een sieraad in de bagage van de Pelgrim om daarna naar de politie te gaan en te beweren dat de tuin gestolen had met het gevolg dat de Pelgrim stand te Pede veroordeeld werd tot de dood en opgehangen werd zijn maat vertrokken diep bedroefd Santiago de Compostela. Enkele weken later komt hij weer terug en loopt langs de galg Waar zijn mede Pelgrim opgehangen was maar tot mijn grote verbazing leefde zijn vriend nog omdat een engel hem onder zijn voeten omhoog gehouden heeft zoat hij niet kan stikken. Verheugd liep De Pelgrim naar de bisschop en vertelde hem van dit wonder maar de Bisschop zat net aan tafel te eten op zijn bord lage 2 gebraden kippen en de Bisschop toen hij dat hoorde van die Pelgrim als jouw vriend nog leeg dan leven deze kippen hier ook nog en tot zijn grote verrassing vlogen die twee kippen bij die vriend van de Garde gehaald die dochter opgehangen en sindsdien heeft Santo Domingo een verhaal wat heel veel toeristen trekt

• 15 Mei 2017 - 15:51

Dieter Meyer:

Er zijn een paar typefouten opgetreden bij mijn bericht als het een en ander dan niet meer duidelijk is hou ik mij aanbevolen om dit te recht te zetten.