in de startblokken naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Dieter Meyer - WaarBenJij.nu in de startblokken naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Dieter Meyer - WaarBenJij.nu

in de startblokken naar Santiago de Compostela

Blijf op de hoogte en volg Dieter

04 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

de reis van Nuenen naar Charleroi bij Brussel was respect met files en stop en go verder verliep de reis soepel naar Biarritz en Bayonne en met de bus naar Saint-jean-pied du port. als een warme douche ontvangt jou de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Het is redelijk druk in de Herberg het lopen langzaam vol Ik was al om 16:00 aangekomen en heb een onderkomen gevonden voor ongeveer ?20 inclusief ontbijt. Saint Jaque pied du Port is omgeven van een stadsmuur en er is geen weg en staat die horizontaal loopt Het stikt er natuurlijk van de souvenirwinkels en overal kun je prachtige wandelstokken kopen Ikzelf ben en stevige Nordic stick tegengekomen. hier heerst een recycling systeem. als Pelgrims erachter komen dat ze teveel in hun rugzak hebben dumpen ze dat spul wat teveel is in een kist en iedereen die wil kan zich daaruit gratis bedienen. mijn bed heeft schone lakens en een hoofdkussen en ik slaap samen met zes andere pelgrims uit 6 verschillende landen