Belorado een moeder Maria - Reisverslag uit Perros-Guirec, Frankrijk van Dieter Meyer - WaarBenJij.nu Belorado een moeder Maria - Reisverslag uit Perros-Guirec, Frankrijk van Dieter Meyer - WaarBenJij.nu

Belorado een moeder Maria

Door: Dieter

Blijf op de hoogte en volg Dieter

15 Mei 2017 | Frankrijk, Perros-Guirec

na een etappe van 23 kilo kom ik in Belorado aan waar ik voor €5 een onderkomen vind een goed verzorgde herbergen met douche wasmachines en drogers wi-fi etcetera nadat ik mee onder de douche wat opgeknapt heb maak ik toch nog een kleine wandeling naar het dorp om de kerk te bewonderen normaal gesproken zou deze door de week weer dicht geweest zijn maar toevallig staat er een auto voor het kort aan en ik stap in de kerk natuurlijk weer een keer met een met goud overladen altaar en talloze Bijbelse figuren. het was half donker en Ik wilde een foto zonder flits licht maken. Ik zet mijn camera op de rand van een kerk stoer en wil achter mij gaan zitten als de stoelen gaan verschuiven en ik met de camera samen op de rug viel tussen de banken in. een man en een vrouw waren net bezig moeder Maria een nieuw klein kleed aan te passen. Die mensen schorkken zich wezenloos. En toen vroeg mij Die man Maria op te tillen op een tafel met een wit laken Wie had dat gedacht dat ik moeder Maria een keer zelf maar optillen en toen ik de pastoor of vroeg op mijn geloofsbrief kerkelijke stempel te zetten krijg ik deze als beloning